Saturday, August 17, 2013

Mijn verhaal.

Hallo iedereen, Maia hier. Ik heb nog niets op deze blog gezet, maar hier komt het ;).
 
De dagen in China waren warm, druk en vermoeiend. Het klimaat viel mee, na een paar dagen ben je er wel aan gewend. Alleen zweten we op alle foto’s… Tot nu toe hebben we nog nooit echt regen gehad. Mijn peter en Apple, mijn tante hebben ons vooral Chinees laten proeven. Mijn favoriet is eend met groenten en sojasaus in een pannenkoekje :) De Chinese Muur en de Verboden Stad hebben we wel bezocht. De vlucht(en) van Peking naar Hanoi waren stressen. Gelukkig is alles goed gekomen. Hanoi is rustig in vergelijking met Peking. En de mensen trekken nu foto’s van mij in plaats van Meron hahaha :p Ze vinden mij een mooie Vietnamees :) Hanoi is ook leuk om te shoppen, nog geen $20 voor een paar schoenen, een short en een t-shirt. Dzung, onze reisverantwoordelijke vertelde dat als je lange oorlellen en ongelijke oren hebt, je een rijk en gelukkig leven gaat leiden, we zullen zien :) 13 augustus zijn we mijn moeder gaan bezoeken. Ik ben blij dat we zijn gegaan. Ik weet nu dat ze het goed heeft bij mijn familie. Die dag heb ik minder geweend dan voor sommige examens (sommige mensen snappen dit ;) )Het is een mooie herinnering die ik nooit ga vergeten. Over een paar jaar ga ik nog eens terug gaan maar dan met vriendinnen ;) De cruisetrip in Ha Long Bay is toch doorgegaan. We hebben in totaal 8 uur in de auto moeten zitten maar het was het waard! ’s Avonds in het donker op het dek zitten, lichtjes van de andere boten, zachte wind, iPod met muziek.. Zalig!! In tegenstelling tot de nachttrein, het was de hel! Met 4 op een kamertje van 2 op 2, Mies die niet kon slapen, roepende Vietnamezen in de gang.. De dag erna leidde Sonny ons rond in Hué. Het was leuk maar eigenlijk hoopte we dat we vlug naar het hotel gingen gaan om in het zwembad te kunnen. Het hotel is groot en groen, overal planten. Er zijn ook veel meer kinderen van onze leeftijd,  maar ze spreken hier Frans en Duits, niet echt mijn sterkste vakken.. Nog tien dagen in Vietnam verblijven, daarna gaan we weer naar huis. De dagen voor de 13e leken allemaal zo snel te gaan. Nu is het verlangen om terug naar huis te gaan. We kwamen hier om mijn familie te bezoeken en dat hebben we gedaan. 10 dagen aan het zwembad liggen zonder iets te doen is niets voor mij. We gaan natuurlijk nog wel dingen bezoeken maar ik mis mijn vrienden.. :( 

Mijn ervaringen tot nu toe:

1.      Altijd tegen de muggen sprayen
 
2.      Hoe langer je hier bent, hoe gemakkelijker het gaat om met stokjes te eten.

3.      Eerst proeven daarna commentaar.

4.      Probeer altijd af te prijzen.
 

Voilà dit was de eerste keer dat ik iets schreef, hopelijk vonden jullie het wat.                                                  Veel succes voor degene die herexamens hebben!                                  
Heel veel lieve groetjes, Maia xx                              

 

 
                                           Eend, groenten en sojasaus in een pannekoekje.

 

 
                                  Op het dek van onze cruise.



                                                                        Ha Long Bay


 
 
Vandaag in Hué, een wensschildpad bij de Boeddhisten.
 
 
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. Hoi Maia,

    Eef heeft het blog al gelezen en ze zegt dat ze niet kan wachten tot ze jouw verhalen 'live' kan horen!
    Probeer toch nog een beetje te genieten van deze speciale reis met je ouders... het is een fantastische kans! Daarna zullen je vriendinnen je met open armen -en oren- ;-) verwelkomen!

    groetjes,
    Valerie

    ReplyDelete
  2. Haha Maia, minder geweend dan bij sommige examens! Ik kon niet stoppen met lachen toen ik dat las! Binnenkort kan jij de examens afnemen, das het leuke deel ;)Fijn voor jou dat je deze geweldige ervaring hebt gehad. Geniet nog van de laatste dagen van de reis!

    ReplyDelete